andere projecten

kijk ook eens naar:

http://www.simcarestauratie.blogspot.com/
http://www.rodealfaromeospider.blogspot.nl/
http://www.rodemustang.blogspot.nl/




zaterdag 26 juli 2014

gedoe rond carburateurs

De ''oude'' Webers werden opgeofferd aan de Alfa Spider en er werden nieuwe Webers 40 DCOE besteld die werden uitgerust met de sproeierbezetting van de rallye 3. Het inlaatspruitstuk nog een beetje schoongeborsteld met de Scotch pad op de boormachine. Als flens 2 keuzen.... de gebruikte rubber sandwichplates of de aluminium flenzen van vriend Breidenscheid uit Duitsland. Ze kwamen tijdens mijn Italie trip binnen bij Jan. Op de één of andere manier had verwacht dat de flenzen een offset zouden hebben waardoor ik de carburateurs niet zou hoeven te verbouwen. HELAAS. Het goeie nieuws was wel dat deze nieuwe Webers in een kleiner huis zaten dan wat ik eerder had gepland (45 met een kleine venturi) waardoor ik WEL moest verbouwen wat echter gelukkig beperkt bleef tot de as waar de bediening op wordt gemonteerd. Op 't internet dunne M7 moertjes gevonden. Als bediening is gekozen voor Mangoletsi.  http://www.mangoletsimanifolds.com/linkages.html Mega instelbaar met als enige consequentie dat we een dubbele staalkabel vanaf het gaspedaal gaan leggen.

Als flens werd dus de aluminium uitvoering gekozen die werd met cosworth veren gemonteerd. Flink aandraaien. Rubber moffen tussen 2 platen in. samen met de rubber ringen in de flenzen zorgt dit voor voldoende demping van de motorbewegingen. 



Ondertussen zijn er weer wat onderdelen boven water gekomen en is Jan een heel einde gevorderd met de opbouw van de motor. 

Vraagstukken: Hoe realiseren we de watervuldop? Appendage die ik ooit heb gekocht samen met de vulpijp uit een R2 spruitstuk?

Welk luchtfilter kiezen we.. Pipercross lijkt 't meest flexibel. De 2 KenN's kunnen niet gecentreerd worden gemonteerd en geven dus een verschillende weerstand per kelk. 

Wordt vervolgd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten